Kancelaria parafialna


Czynna codziennie w godz. 9.00-11.00 oraz 17.00-18.00
z wyjątkiem niedziel, świąt i sobót po południu.

Sprawy cmentarne: 9.00-11.00
Dyżury w kancelarii
 Dzień tygodnia
9:00 - 11:00 17:00 - 18:00
Poniedziałekks. Jarosławks. Proboszcz
Wtorekks. Rafałks. Jarosław
Środaks. Michałks. Michał
Czwartekks. Rafałks. Michał
Piątekks. Jarosławks. Jarosław
Sobotaks. Rafał----------
Informacje związane z Chrztem Dziecka
Sakrament chrztu świętego udzielany jest w naszej parafii w niedzielę
na Mszy Świętej o godz. 13:00.
  1. Rodzice zgłaszają się do kancelarii parafialnej miesiąc przed planowanym chrztem dziecka celem ustalenia terminu chrztu. Następnie w tygodniu poprzedzającym chrzest rodzice przychodzą do kancelarii parafialnej dostarczając następujące dokumenty:
    • Akt urodzenia dziecka.
    • Dane rodziców dziecka (imiona rodziców w tym nazwisko panieńskie matki, wiek rodziców, adres zamieszkania, data i miejsce zawarcia związku małżeńskiego).
    • Dane rodziców chrzestnych dziecka: imię i nazwisko, wiek i dokładny adres (chrzestni mieszkający poza nasza parafia dostarczają zaświadczenie stwierdzające, iż są praktykującymi katolikami i mogą zostać rodzicami chrzestnymi).
  2. Rodzice chrzestni
    Dla każdego dziecka należy wybrać dwoje chrzestnych: ojca i matkę. Wybór chrzestnych należy do rodziców dziecka, natomiast duszpasterz sprawdza, czy przedstawieni kandydaci spełniają warunki określone przez Kościół. Ze względu na zadanie chrzestnych w wychowaniu dziecka, należy stosować następujące przepisy:
    • Chrzestni powinni ukończyć 16 lat.
    • Chrzestni mają być katolikami wyznającymi swą wiarę życiem zgodnym z nauką Kościoła. Nie wolno dopuszczać do pełnienia tej funkcji osób żyjących w związku niesakramentalnym, oraz młodzieży nie uczęszczającej na katechizację.
  3. Rodzice oraz rodzice chrzestni uczestniczą w katechezie przedchrzcielnej w ostatnią niedzielę miesiąca, który poprzedza miesiąc chrztu o godz. 19:00
  4. Na chrzest dziecka należy przynieść świecę chrzcielną oraz białą szatę dla dziecka
Informacje związane z Sakramentem Małżeństwa
  1. Narzeczeni trzy miesiące przed ślubem zgłaszają się do kancelarii parafialnej w celu potwierdzenia daty ślubu oraz uzyskania informacji o skompletowaniu niezbędnej dokumentacji potrzebnej do ważnego zawarcia sakramentu małżeństwa.
  2. Do zawarcia sakramentu małżeństwa potrzebne są następujące dokumenty:
    • świadectwo chrztu (nie starsze niż trzy miesiące od daty wystawienia)
    • świadectwo bierzmowania
    • świadectwo z oceną z religii (ostatnia klasa szkoły ponadgimnazjalnej)
    • zaświadczenie o ukończonej katechizacji przedmałżeńskiej
    • zaświadczenie o ukończonym kursie z poradnictwa rodzinnego
    • zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego o wykluczeniu przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego ze strony prawa państwowego (ważne tylko 3 miesiące od daty wydania)
  3. Po skompletowaniu dokumentacji narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej dwa miesiące przed ślubem w celu przeprowadzenia rozmowy duszpastersko - kanonicznej oraz wystawieniu zapowiedzi przedślubnych.
  4. Narzeczeni zobowiązani są do odbycia dwóch spowiedzi przedślubnych: I spowiedź zaraz po daniu na zapowiedzi; II spowiedź w dzień lub przeddzień ślubu.
  5. Narzeczeni tydzień przed ślubem zgłaszają się do kancelarii parafialnej w celu omówienia liturgii sakramentu małżeństwa oraz zgłaszają dwóch urzędowych świadków ślubu.
  6. UWAGA: Zmianę dotyczącą daty (godziny) ślubu lub jego odwołanie należy niezwłocznie zgłosić w kancelarii parafialnej.
Copyright © 2010 Parafia Wszystkich Świętych w Sieradzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Created by simea.pl